2001 yılından bu yana, arama “gönderimleri” neredeyse yararsızdır. Tüm popüler motorlar (Google, Yahoo ve Bing), “gönderme” URL’lerini nadiren kullandıklarını ve en iyi uygulamanın diğer sitelerden bağlantılar kazanmak olduğunu açıkça belirtir. Açık olmak gerekirse, yine de bazen gönderim sayfalarını bulabilirsiniz; ancak, esasen yararsızdırlar. Bu “gönderim” sürecini kullanarak “bağlantı suyu” kazanma olasılığı düşüktür. 2. Meta Etiketleri Bir zamanlar, arama motoru gönderimine benzer şekilde, meta etiketler SEO sürecinin önemli bir parçasıydı. Sitenizin sıralanmasını istediğiniz anahtar kelimeleri dahil edersiniz, ancak görüntüleyebildiğiniz gibi bu işlem hızla ölümüne spam edildi. Bu süreç artık neredeyse tüm arama motorları tarafından önemli bir sıralama sinyali olarak bırakıldı.